כיצד פועל מנוע החיפוש – גוגל

נכון להיום, גוגל הינו מנוע החיפוש הפופולארי ביותר ללא מתחרים רציניים. גוגל שולטת ביותר מתשעים אחוז של כל בקשות החיפוש המבוצעות ברשת. יחד עם זאת גוגל לא הייתה החברה הראשונה שעלתה לרשת עם מנוע החיפוש. אז מה עשתה גוגל שכל כך משך את הגולשים אליה? למה יש לקחת בחשבון את גוגל בתהליך של קידום אתרים ? האם קידום אתרים חייב להתבצע גם בגוגל ?

ישנם אין שני מרכיבים. מרכיב ראשון הוא האלגוריתם. גולש השולח בקשת חיפוש מצפה ממנוע החיפוש שימצא עבורו את האתר הרלוונטי, והאיכותי ביותר. הצלחה או כישלון במשימה הזאת תלויה באלגוריתם בחיפוש של המנוע ובדירוג נכון של האתרים. המייסדים של חברת גוגל לארי פייג' וסרגיי ברין עסקו במחקר משותף באוניברסיטת סטנפורד. אחד האלגוריתמים החשובים שהם יישמו בתוכנת סריקה של גוגל היה ה – page rank .

האלגוריתם הנ"ל מתבסס על חמש מאות מיליון משתנים ושני מיליארד תנאים. התוצאה של האלגוריתם הוא מספר בין אפס לעשר, שקובע את חשיבות העמוד עבור גוגל. אלגוריתם זה פותח על ידי לארי פייג' (ונקרא על שמו) בשיתוף עם סרגיי ברין, שהצטרף בשלב מאוחר יותר, ושני שותפים נוספים. אלגוריתם זה מוגן על ידי גוגל, אך יחד עם זאת הזכויות על האלגוריתם שמורות לאוניברסיטת סטנפורד, והיא נהנית מ – 1.8 מיליון מניות של חברת גוגל תמורתו.

אם נושא האלגוריתמים מהווה סוד מסחרי השמור ביותר של חברת גוגל, שיפור זמן ניתוחן של בקשות החיפוש אינו סוד לאלו העוסקים בתחום של קידום אתרים . מנועי חיפוש שקדמו לגוגל עבדו בשיטה של שרתים מרוכזים. שרת זה היה נדרש לטפל בכמות עצומה של בקשות חיפוש בכל רגע נתון. כתוצאה מכך עיבוד הבקשות התארך, וזמן התגובה של המנוע היה ארוך יחסית.

גוגל הציעו גישה חדשנית לנושא. גוגל העמידו לצרכי עיבוד בקשות החיפוש עשרת אלפים מחשבים אישיים. המחשבים האלה מאוגדים במסגרתם של 13 מאגרי מידע. כאשר גולש נכנס לעמוד של גוגל, הדפדפן מבקש מהשרת כתובת IP של אחד ממאגרי המידע. הדפדפן מקבל כתובת אותה הוא שומר למשך חמש דקות. בתום החמש דקות הוא שולח בקשה נוספת לקבלת כתובת חדשה. בצורה כזאת גוגל מחלקים את בקשות החיפוש בין כל המשאבים. שימוש בשיטה זאת מאפשר לגוגל לשפר את זמני עיבוד הבקשות באופן ניכר ביחס למתחרים. קידום אתרים נכון חייב להתבצע בגוגל בצורה אופטימאלית.

 

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *