האם תקן W3C משפיע על קידום האתר

קידום אתרים הוא תהליך המותאם לדרישות של מנועי החיפוש. כל אדם שעוסק בקידום אתרים מבין שמנועי החיפוש הם אלה שבסופו של דבר ידרגו את האתר המקודם על ידו, ודירוגם יקבע את הצלחתו או כישלונו של תהליך קידום האתרים.

הדרך להבטיח שתוכנת הסריקה תעבור על האתר ותצליח לקרוא ולזהות את כל התכנים הרלוונטיים היא לעמוד בתקנים שמנוע החיפוש תומך בהם. מהו בעצם תקן? תקן זוהי בעצם צורה אחידה של כתיבת קוד. עמידה בתקן מאפשרת למנוע החיפוש לדעת למה לצפות, ומה לחפש באתר הנסרק על ידו.

קוד ה – html הינו קוד סלחני מאוד. הקוד אינו מתריע על השגיאות. הבעיה מתחילה כאשר מריצים את הקוד בדפדפנים השונים. בגלל אילוצים של הדפדפנים עצמם ושגיאות בקוד האתרים שנבנו בצורה כזאת הוצגו באופן שונה באתרים השונים. על מנת לפתור את הבעיה הנ"ל בא ה – W3C .

זהו גוף שהוקם בשנת 1994 , ומאגד מעל ל – 400 חברים. הגוף אינו מסחרי, ומטרתו הייתה לעבוד על הוצאת תקין אחיד שאימוצו יאפשר לאתר הנבנה להיות מוצג באותה צורה בכל הדפדפנים. הוצאת תקן כזה ואימוצו פישט את נושא בניית האתרים בכך שהוסר החשש של מי שבונה את האתר לגבי איך יוצג אותו אתר בדפדפנים השונים.

כיצד, אם כך, משפיע תקן ה – W3C על קידום האתר? התשובה פשוטה – תוכנות סריקה של מנועי חיפוש "מניחות" שהאתר נבנה על פי תקן ה – W3C . לכן, כל האתרים ברשת נסרקים בהתאם להנחה הנ"ל. אם אתר מסוים אינו עומד בתקן זה יכול להיווצר מצב בו חלק מהתכנים באתר לא יזוהו בצורה נכונה על ידי תוכנות הסריקה, ולכן האתר לא ידורג בצורה נכונה. כמובן, שהדבר גורם נזק לקידום האתר.

לסיכום, עמידה בתקן ה – W3C היא חלק חשוב מתהליך של קידום אתרים. מומלץ מאוד שהעוסק בתחום של קידום אתרים ישתמש באחד הכלים שנמצאים ברשת על מנת לבדוק אם הקוד עומד בתקן, ואם לא כיצד לתקן את הקוד על מנת שיעמוד בו.

 

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *