מילות מפתח

קידום אתרים בגוגל – חשיבות מיקוד מילות חיפוש

גוגל, כמו מנועי חיפוש אחרים, בראש ובראשונה באה לשרת את הגולשים הבאים להשתמש בשירותו. מבחינת הגולש חשיבות האתר נמדד על ידי איכות התוכן. לכן, מבחינת גוגל, תוכן הוא המפתח לדירוגו הגבוה של האתר.

כל מקדם אתרים יודע שתוכן הוא המפתח. התוכן חייב להיות איכותו ומגוון. חשוב גם לעדכן את התחום לעיתים תכופות. הפעולה הקודמת לתוכן היא מחקר מילות חיפוש. זהו השלב הקריטי ביותר בתהליך קידומו של האתר. חשוב להשקיע הרבה עבודה וזמן במילות המפתח. לאחר בחירה של מילות מפתח כל התהליך של קידום אתרים יבוצע סביבם.

ישנה גישה בתחום של קידום אתרים שאומרת שכדאי לבחור מילות חיפוש ממוקדות מאשר מילות חיפוש כללים. הדבר חשוב עוד יותר לאתר שמשווקים מוצרים כאלה ואחרים. מילות חיפוש ממוקדות הם ביטויים ספציפיים. נניח וקיים אתר המשווק מכשירי טלפון ניידים בעלי מסכי מגע בלבד. ניתן לקדם מילות חיפוש כגון טלפון סלולארי, אך זוהי קטגוריה כללית לאתר זה. מילות חיפוש ממוקדות יהיו טלפונים סלולאריים עם מסך מגע למשל.

מהי בעצם החשיבות למיקוד מילות חיפוש על פני מילות חיפוש כלליות כשמדובר בתחום של קידום אתרים ? מצד אחד ניצן להגיד שמיקוד מילות חיפוש מביא לצמצום פוטנציאל הגולשים שיגיעו לאתר המקודם באמצעות גוגל. יחד עם זאת בעל האתר המקודם מעוניין בלקוחות שירכשו את המוצרים שלו, ולא בתנועת גולשים סתמית. יותר מכך תנועת גולשים סתמית יכולה להזיק לקידומו של האתר. נחזור לדוגמא – גולש המעוניין לרכוש טלפון פשוט יעזוב את האתר במיידי לאחר שיראה שמדובר בטלפונים עם מסך מגע בלבד. משמעות הדבר שיתחיל להיווצר bounce rate שלילי לאתר (משמעות המושג הוא היחס בין סך כל הגולשים לבין הגולשים שהגיעו לאתר ועזבו ללא מעבר בשום עמוד באתר). מעבר לכך גם זמני השהייה באתר יהיו קצרים ביותר. תוכנת הסריקה של מנוע החיפוש תסיק מנתונים אלה שהאתר לא ממש רלוונטי לגולשים עבור מילות החיפוש המאפיינות אותו ותוריד את דירוגו.

לסיכום, מיקוד של מילות חיפוש מקטין אומנם את פוטנציאל המגיעים לאתר, אך יכול לסייע רבות לקדם את האתר בגוגל. גוגל אוהבים תוכן איכותי וממוקד. כל אלה ניתנים להשגה באמצעות מיקוד מילות חיפוש וזה אחת התפקידים של העוסק בתחום קידום אתרים לאתר את המילים הרלוונטיות.

 

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *