הקשר בין רשתות חברתיות לקידום אתרים בגוגל

רשתות חברתיות היא תופעה חדשה יחסית. רשת חברתית ראשונה, והמפורסמת ביותר, נקראת פייסבוק. פייסבוק עלתה לאינטרנט בשנת 2004 , והיום היא מונה כחצי מיליארד מנויים. זהו פוטנציאל שיווקי אדיר, ופוטנציאל לא מבוטל לצרכי קידום אתרים.

על מנת להסביר כיצד מבוצע קידום אתרים דרך רשת חברתית ניקח לדוגמא את פייסבוק. מקדם אתרים שרוצה להשתמש בפייסבוק על מנת לקדם את אתרו יוצר לעצמו חשבון בפייסבוק. לאחר מכן הוא מתחיל להשתתף בקבוצות דיון העוסקות בנושאים הקשורים לאתר המקודם. בקבוצות דיון אלה ניתן להראות ידע ומקצועיות בתחום דרך מענה לאותן שאלות שאנשים מעלים. חשוב מאוד להיות מקצועי בתחום הרלוונטי. תשובות לא מקצועיות ולא נכונות יהרסו את הסיכוי לנצל את הבמה של רשת חברתית לצרכי קידום. מעבר לכך חשוב גם להיות אדיב וליצור רושם חיובי.

לאחר שמקדם האתרים צובר מוניטין מסוים, הוא יכול להתחיל ולקדם את האתר. ניתן לבצע זאת במספר שיטות. שיטה ראשונה היא לנדב רק מידע חלקי בתשובה לשאלה. למידע מפורט ומלא יותר יש להפנות את הגולשים לקישור לאתר המקודם המצורף בתשובה. אפשרות שנייה היא לחתום את התשובות בחתימה אישית, כאשר בתוך החתימה קיים קישור לאתר המקודם.

כעת יש להבין כיצד הדבר משפיע על קידום אתרים בפייסבוק. התרומה לקידום האתר היא במספר תחומים. תחום ראשון הוא קישורים חיצוניים. כל פעם שמקדם האתרים ישתול את הקישור לאתר המקודם בקבוצות דיון השונות, תוכנת הסריקה של גוגל תתחשב בקישור הזה כקישור חיצוני לאתר. הגדלת מספר הקישורים הנכנסים תתרום לדירוגו של האתר בגוגל. תחום נוסף הוא תנועת הגולשים לאתר. גוגל לוקחת בחשבון את תנועת הגולשים לאתר. ההנחה שגוגל צמיחה היא שאם הגולשים מגיעים לאתר סימן שבאתר ישנו תוכן איכותי ורלוונטי. לכן, ככל שיש תנועה גדולה יותר של הגולשים לאתר המקודם דירוגו בגוגל עולה.

לסיכום, קידום אתרים נכון של האתר ברשת חברתית, תורם רבות לשיווק אתר האינטרנט. מעבר לכך קיימת תרומה חיובית גם לקידומו של האתר בגוגל, ובמנועי חיפוש נוספים.

 

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *