תשקיעו זמן באופטימיזציית אתר

אנשים שוכחים לפעמים שמנועי החיפוש סורקים את האתרים בעזרת תוכנות שממלאות רצף מסוים של פקודות. אנשים אומרים יש לי אתר יפה ומעוצב להפליא, למה הדירוג שלו לא עולה? התשובה לכך פשוטה מנוע החיפוש אינו יודע לזהות את כל זה אם לא בוצעה אופטימיזציה נכונה. קידום אתרים נכון לוקח זאת בחשבון.

קידום אתרים הוא תחום שמכיל סתירה מהותית. קהל היעד של האתר המקודם הוא הגולשים, שהינם קהל פוטנציאלי של רוכשי, או מזמיני שירות שהאתר המקודם מספק. טבעי שהאתר ייבנה על מנת למשוך את אותם הגולשים. אולם ישנה בעיה כאן – כיצד אותם גולשים יגיעו לאתר הזה אם מנוע החיפוש יחליט שהאתר לא איכותי מספיק ולא ידרג אותו גבוה? מנוע החיפוש, לעומת הגולשים אינו בוחן את האתר מנקודת מבט של מה שרואים על המסך. מנוע החיפוש בוחן את האתר ברמת קוד ה – html . להתגבר על הסתירה ניתן רק אם לוקחים בחשבון את התנאים הדרושים למנוע החיפוש לזהות את איכותו של האתר. זוהי בעצם אופטימיזציה של האתר.

תוכנת סריקה של מנוע החיפוש הוא אלגוריתם המחפש דברים מסוימים, ומניח שהם כתובים בצורה מסוימת. לכן, חשוב מאוד לעמוד בסטנדרטים של כתיבת html . הסטנדרט המקובל הוא ה – W3C . אי עמידה בסטנדרט זה יכולה לגרום לכך שהאתר לא יהיה קריא עבור הסריקה של מנוע החיפוש ולכן לא ידורג בצורה נכונה. מעבר לכך יש לשים לב עבור אותם אספקטים שמנוע החיפוש בוחר שלא להתמודד איתם. גוגל למשל לא קוראת תמונות, וקטעי פלאש. עוד נושא חשוב הוא זמן טעינה של האתר. תוכנות הסריקה של מנוע החיפוש סורקות את הרשת כולה. לכן תוכנות אלה לא מחכות לדפים שטעינתם איטית מדי. הסורקים פשוט מתעלמים מדפים אלה.

חשוב מאוד להשקיע זמן באופטימיזציה לשם קידום אתרים. אופטימיזציה לא נכונה של האתר תגרום לכל עבודת הקידום לרדת לטמיון. ישנם כלים ברשת המאפשרים לבדוק את האופטימיזציה של האתר. ישנם כלים המאפשרים לבדוק השם קוד ה – html עומד בתקן ה – W3C, ואם לא מה יש לתקן. ישנם כלים אשר בודקים את זמן הטעינה של האתר, ומספקים המלצות פשוטות מאוד לפעמים כיצד לשפר את הזמן באופן ניכר. חשוב להבין שהשקעה כאן תשתלם מאוד במהלך של קידום אתרים .

 

1 תגובה

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

להגיב על משתמש אנונימי (לא מזוהה) לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *